Hoe creëer je meerwaarde met data?

Ondernemingen helpen meerwaarde te creëren en concurrerend worden met data, dat is het doel van het Data Value Center – Smart Industry (DVC-SI). Ondernemers, beslissers en professionals kampen regelmatig met vragen over hoe data optimaal in te kunnen zetten. Onlangs besteedde RLT Z Next Level aandacht aan hoe mkb-ondernemingen in de maakindustrie meerwaarde kunnen creëren met behulp van data.

Data heeft op zich geen waarde. Wel kan data heel goed gebruikt worden om waarde te creëren. Data heb je nou eenmaal nodig om processen te optimaliseren en nieuwe diensten en verdienmodellen te ontwikkelen. Maar waar begin je als ondernemer?

Het DVC-SI ging op bezoek bij Peter Mertens, CEO van IGS GeboJagema, leverancier van turn-key oplossing in de farmaceutische industrie. Hij vertelt in de Next Level uitzending van RTL Z hoe zijn onderneming met behulp van data meerwaarde creëert op drie onderdelen:

1) Het ideale productieproces inrichten

2) Van 2D naar 3D (Model Based Definition)

3) Risico’s in kaart brengen

Ook een steuntje in de rug? 

Wil je ook Next Level met behulp van data? Ontbreekt het je aan kennis, kunde en/of financiële middelen? Neem dan contact op via datavaluecenter@smartindustry.nl en vraag naar de Data Value Voucher.


Het DVC-SI is een gezamenlijk initiatief van Brabantse Ontwikkelings MaatschappijBrainport DevelopmentBrainport IndustriesFMEJADSKoninklijke MetaalunieMidpoint BrabantREWINSURF en TNO, en wordt ondersteund door Provincie Noord-Brabant en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat.