Ondernemen in coronatijd: iedereen op 1,5 meter afstand door slimme afstandmeter

Redactie Smart Industry
Strategie, concurrentiekracht en innovatie

Hoe speel je als ondernemer in op behoeften die veroorzaakt worden door COVID-19? Aura Aware wist het antwoord en ontwikkelt met nieuwe technologie een product, speciaal gericht op de 1,5 meter maatschappij. 

De Aura Aware is een slimme afstandsmeter die medewerkers, gasten en consumenten helpt om een veilige afstand van elkaar te bewaren. Een gepatenteerde technologie detecteert of er iemand in de ruimte, binnen die 1.5 meter afstand komt. Een rood licht en een pieptoon waarschuwt beide partijen om de juiste afstand te nemen. Daarbij kleurt het groen wanneer de persoon zich in een veilige straal bevindt. Aura Aware helpt voornamelijk winkelbediendes, baliemedewerkers en consumenten te beschermen.

Achter de techniek

Het ziet er wellicht eenvoudig uitziet, tóch is de technologie vrij complex. De afstand dient instelbaar te zijn via een app, want niet ieder land wordt de 1,5 meter gehanteerd. Daarnaast is het geluid aan te passen en is de Aura Aware eenvoudig op te laden via USB.

Ook al bestond het product nog niet voor de crisis, de ontwikkelaars achter Aura Aware zijn niet nieuw. Voorheen hielpen zij voornamelijk bedrijven om met bepaalde sensoren en data de klantbeleving te optimaliseren. Tijdens de coronacrisis zagen ze de aandacht verschuiven. Bedrijven van over de hele wereld spelen met dezelfde vraag: Hoe garandeer je de veiligheid van klant en personeel? Met de Aura Aware dus.

Bekijk hier de video